Cara Atasi Gastrik Dan Angin Badan Tanpa Ubat

12:10 PTG

Hari ni saya nak kongsi sikit set vitamin yang banyak membantu dalam masalah gastrik yang saya deritai sejak dari lepas SPM lagi.

Ubat kapur putih tu sentiasa jadi kawan baik. Lagi memburukkan keadaan masa zaman belajar, stress bercampur waktu makan yang tak menentu memang mencabar sangat. Makanan pun tak boleh memilih sangat. Apa sahaja yang di jual di kafe, itulah rezeki hari tu.

Cara Atasi Gastrik Dan Angin Badan Tanpa Ubat

Sampailah saya kenal dengan Shaklee kira-kita 6 tahun lepas. Saya mula kenal ESP, minuman soya yang non-gmo yang menjadi pujaan ramai ni.

Ia merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting.

Ia mengandungi 14 gram protein soya sihat dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan. Sifat kealkalian yang tinggi jugak amat membantu di dalam proses meneutralkan kembali keadaan asid berlebihan didalam perut.

Jadi pagi-pagi sarapan dulu dengan ESP ni. Perut terisi, senang nak buat kerja. Tenaga pun best je tak mudah nak melepek kelesuan.

Dan untuk mengurangkan masalah angin yang menjadi penyumbang kepada masalah gastrik jugak saya akan ambil Garlic Complex dan Peppermint-Ginger plus.

Kalau nak tahu kajian menunjukkan pengambilan halia sebagai makanan tambahan dapat membantu mengurangkan masalah sebu, senak perut dan menyingkirkan angin dalam badan.

Manakala peppermint pula membantu pencernaan dan merangsang enzim pencernaan bertindak dengan efisyen. Kedua-duanya ada didalam tablet Peppermint-ginger plus yang Shaklee hasilkan.

Garlic complex pula membantu membersihkan (detox) salur darah kita dengan menyingkinkan keluar toksin (angin) dari badan agar perjalanan darah kita lancar dan mengelakkan risiko darah tinggi dan strok.

Selain dari itu, ia turut membantu merembeskan jus gastrik dalam perut untuk melancarkan lagi proses pencernaan makanan.

Memang susah nak tinggal benda baik macam ni bila kita dah konsisten amalkan dan rasai manfaatnya sendiri.


Credit to: Riza Afzan



Nafisah Musa
Pengguna dan Pengedar Shaklee Malaysia
COD Puncak Alam/UiTM Puncak Alam
sms/wa: 013-6935160


You Might Also Like

0 comments